Μέσα στο Μάρτιο φιλοδοξεί το υπουργείο Περιβάλλοντος να «βάλει μπροστά» τη πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου, προκηρύσσοντας τη μελέτη που θα χρηματοδοτήσει το Ιδρυμα Ωνάση, χωρίς όμως να έχει εξασφαλίσει χρήματα για την τεχνική υλοποίηση του έργου. Το υπουργείο με την προκήρυξη της μελέτης του έργου θα θέσει και τα χρονοδιαγράμματα σύμφωνα με τα οποία οι εργασίες θα μπορούν να ξεκινήσουν μέσα στο 2013 και το έργο να ολοκληρωθεί μέχρι το 2016. Ένα από τα σενάρια που ενδεχομένως θα προωθηθούν, προβλέπει μόνο την πεζοδρόμηση και τη μετάθεση της γραμμής του τραμ στο μέλλον, ωστόσο, όπως τονίζουν οι συγκοινωνιολόγοι, η αποσύνδεση του ενός έργου από το άλλο θα ακυρώσει όλη την ουσία της παρέμβασης. Το έργο προβλέπει την πεζοδρόμηση της λεωφόρου Πανεπιστημίου από το Σύνταγμα μέχρι τα Χαφτεία καθώς και την πεζοδρόμηση του μισού οδοστρώματος της Πατησίων από τη συμβολή της με την Πανεπιστημίου μέχρι την Πλατεία Αιγύπτου και τη συμβολή της με την Λεωφ. Αλεξάνδρας. Επίσης προβλέπεται η πεζοδρόμηση της Σίνα και της Ρήγα Φεραίου από την Ακαδημίας έως τη Σταδίου.
Κατά μήκος της Πανεπιστημίου θα προβλεφθεί να «τρέχει» η επέκταση του τραμ από το Σύνταγμα μέχρι και την Πλ. Αιγύπτου αρχικά και μελλοντικά μέχρι τα Άνω Πατήσια. Με βάση τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα προκύψουν από την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου, η Ακαδημίας αλλάζει κατεύθυνση για να εξυπηρετεί όσους κινούνται προς τα Πατήσια, που θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν την 3η Σεπτεμβρίου. Με αυτόν τον τρόπο θα λειτουργεί ως δίδυμο με τη Σταδίου που θα παραμείνει ως έχει. Η αλλαγή της Ακαδημίας αναμένεται να μειώσει τις εκπομπές ρύπων στο κέντρο, αφού είναι ανηφορική και τα οχήματα καταναλώνουν περισσότερο καύσιμο. Το υπουργείο αναμένεται να ανακοινώσει ακόμη ότι σε επόμενη φάση σχεδιάζεται η «βύθιση» της Ακαδημίας, ώστε η διαμορφωμένη ζώνη γύρω από την τριλογία (Πανεπιστήμιο, Εθνική Βιβλιοθήκη, Ακαδημία) να περιλάβει και το Πνευματικό Κέντρο του δήμου Αθηναίων. Όλα αυτά θα προβλέπονται στο νέο ρυθμιστικό που βρίσκεται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας. Σε αυτό αναμένεται ότι θα προβλέπονται ακόμη τρεις τουλάχιστον πεζοδρομήσεις στο κέντρο.
Της λεωφόρου Αμαλίας από το Σύνταγμα έως τη διασταύρωση με τη Φιλελλήνων, στο ύψος της ρωσικής Εκκλησίας. Τμήματος της Β. Κωνσταντίνου από την οδό Ριζάρη έως τον κόμβο του «Χίλτον», που θα φέρει την ενοποίηση χώρων άνω των 300 στρεμμάτων, στα οποία περιλαμβάνονται το πάρκο Ριζάρη, ο χώρος γύρω από το Βυζαντινό και Πολεμικό Μουσείο, καθώς και η αρχαιολογική ζώνη του Λυκείου του Σωκράτη. Τμήματος της Συγγρού ή της Καλλιρρόης ώστε να εξασφαλιστεί ο χώρος που σήμερα λείπει γύρω από το εργοστάσιο «Φιξ», το οποίο προορίζεται να στεγάσει το μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.