Συμβάσεις τουλάχιστον 3 δισ. ευρώ βρίσκονται σε εκκρεμότητα τη συγκεκριμένη περίοδο από το ΤΑΙΠΕΔ, με πιο μεγάλες εκείνες των 14 περιφερειακών αεροδρομίων και του Ελληνικού. Η πρώτη από τις δύο περιλαμβάνει εγγυημένο αντάλλαγμα ύψους 2,1 δισ. ευρώ, εκ των οποίων το 1,2 δισ. ευρώ θα καταβληθεί εφάπαξ με την ολοκλήρωση της σύμβασης. Η δεύτερη σύμβαση περιλαμβάνει εφάπαξ τίμημα 300 εκατ. ευρώ και άλλα 615 εκατ. ευρώ σε βάθος δεκαετίας.
Ειδικότερα, τα νεότερα από τα μέτωπα των αποκρατικοποιήσεων έχουν ως εξής:
Ελληνικό: Στη διάρκεια του περασμένου Νοεμβρίου, υπογράφηκε η σύμβαση πώλησης του 100% της εταιρείας Ελληνικόν Α.Ε. μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και Lamda Development. Λίγο πριν (6/11/2014), το Στ΄ Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου έκρινε σύννομη τη σύμβαση πώλησης. Ωστόσο κατά της απόφασης αυτής προσέφυγε η Περιφέρεια Αττικής (7/12/2014). Η τελευταία, με αίτηση που υπέβαλε στην Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ζητεί την απόρριψη της απόφασης του Στ΄ Τμήματος του δικαστηρίου. Η προσφυγή αυτή αναμφίβολα προκαλεί νέες καθυστερήσεις. Παράλληλα όμως εκκρεμούν σημαντικές αποφάσεις, όπως είναι η έγκριση του Σχεδίου Χωρικής Ανάπτυξης του ακινήτου (ΕΣΧΑΔΑ) από το Συμβούλιο της Επικρατείας, η έγκριση της σύμβασης πώλησης της εταιρείας Ελληνικόν Α.Ε. από την ελληνική Βουλή και, τέλος, η έκδοση των σχετικών αδειών για την υλοποίηση των έργων. Θεωρείται απίθανο τα έργα να ξεκινήσουν πριν από την έλευση του 2016.
Δεκατέσσερα περιφερειακά αεροδρόμια: Μέσα στο α΄ τρίμηνο 2015 αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης των αεροδρομίων. Στη συνέχεια θα πρέπει να εγκριθούν τα σχέδια χωρικής ανάπτυξης των αεροδρομίων (ΕΣΧΑΔΑ) και η σύμβαση παραχώρησης από την ελληνική Βουλή. Χωρίς να υπάρξουν έκτακτες καταστάσεις/γεγονότα, εκτιμάται ότι ο προτιμητέος παραχωρησιούχος θα εγκατασταθεί στα αεροδρόμια το γ΄ τρίμηνο του 2015. Σήμερα ο προτιμητέος παραχωρησιούχος, Fraport AG και Slentel Ltd (Ομιλος Κοπελούζος), είναι απασχολημένος με την έκδοση δανείου άνω του 1 δισ. ευρώ, που θα καλύψει αφενός την εφάπαξ καταβολή του 1,2 δισ. ευρώ προς το ΤΑΙΠΕΔ, αφετέρου τις ανάγκες επενδυτικών κεφαλαίων εκσυγχρονισμού των αεροδρομίων.
ΔΑΑ: Η αποκρατικοποίηση ξεκίνησε δειλά δειλά με την πρόσληψη ανεξάρτητου αποτιμητή της αξίας του αερολιμένα «Ελ. Βενιζέλος» με ή χωρίς την επέκταση του δικαιώματος εκμετάλλευσης για επιπλέον 20 έτη. Το ΤΑΙΠΕΔ θα πρέπει να ξεκινήσει μια διαδικασία πώλησης μετοχών -πιθανώς του 30%- σε συνδυασμό με την επέκταση της διάρκειας της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης.
Για το 2015 μετατέθηκε το σχέδιο τιτλοποίησης ακινήτων . Στόχος είναι η δημιουργία μιας εταιρείας ανάπτυξης ακινήτων στην οποία το ΤΑΙΠΕΔ θα εισφέρει περίπου 300 ακίνητα. Η εταιρεία θα διαθέσει τις μετοχές της τόσο σε στρατηγικούς όσο και σε μη στρατηγικούς επενδυτές με στόχο την άντληση περίπου 400 εκατ. ευρώ που θα επιστραφούν στο ΤΑΙΠΕΔ ως αντάλλαγμα για τα ακίνητα που θα εισφέρει. Το σχέδιο έχει μπλοκάρει στα γρανάζια της κοινοτικής γραφειοκρατίας, καθώς η σχεδιαζόμενη συναλλαγή, βάσει των κανόνων της ΕΛΣΤΑΤ, χαρακτηρίζεται δανεισμός του ΤΑΙΠΕΔ και κατ’ επέκταση του Δημοσίου, δηλαδή ότι οδηγεί σε αύξηση του χρέους.