Αγώνα δρόμου προκειμένου να «ξεκολλήσει» η μεγάλη επένδυση στο Ελληνικό, που έχει «κολλήσει» από τον περασμένο Απρίλιο, κάνει το ΤΑΙΠΕΔ. Το project των 8 δις ευρώ στο πρώην αεροδρόμιο και οι «εμπλοκές» που έχουν δημιουργηθεί, κυρίως για δικαστικούς λόγους, προκαλούν έντονο εκνευρισμό, τόσο στη Lamda Development που έχει αναλάβει το έργο όσο και στην κυβέρνηση που δεν μπορεί να εισπράξει τα 300 εκατ. ευρώ της προκαταβολής.
Το θέμα έχει πάρει και… διεθνείς διαστάσεις καθώς με πρόσφατο αφιέρωμα της η WSJ γράφει για τη γραφειοκρατία που έχει «παγώσει» την έναρξη του έργου η οποία θα μπορούσε να γίνει το 2015, αλλά κάτι τέτοιο καθίσταται αδύνατο.
Στο κυβερνητικό στρατόπεδο φοβούνται ότι η πολυδιαφημισμένη επένδυση που φέρει χιλιάδες θέσεις εργασίας, μπορεί να κολλήσει όπως έγινε σε αντίστοιχες περιπτώσεις, μετά από προσφυγές και απανωτά δικαστήρια που προκάλεσαν αναβολή έργων. Για το λόγο αυτό λένε οι πληροφορίες ότι ασκούνται πιέσεις στο ΣτΕ για να εκδώσει μέσα στον Σεπτέμβριο την έγκρισή του για το έργο ώστε να προχωρήσουν οι υπογραφές της συμφωνίας. Ο αγώνας δρόμου γίνεται ώστε να πάει η σύμβαση στη Βουλή προς κύρωση και να ξεκινήσουν οι μπουλντόζες το συντομότερο δυνατόν.
Ενδιαφέρον, ωστόσο, έχει και η αιτιολόγηση της αποχώρησης από το διαγωνισμό της ισραηλινής Elbit, για την οποία είχαν ακουστεί πολλά. Τελικά φαίνεται ότι η απόσυρση της προσφοράς οφειλόταν στα…αρχαία. Συγκεκριμένα η εταιρεία και η κυβέρνηση είχαν μια διαφωνία σχετικά με το τι θα γινόταν σε περίπτωση που μπλοκάρονταν από την αρχαιολογία το έργο.
Ο Oren Kolton, επικεφαλής του τομέα του ομίλου για την Ελλάδα και την Ινδία είπε: «Υπήρχαν ανησυχίες για τυχόν ανεύρεση αρχαίων ή σημαντικά μολυσμένου εδάφους κατά τις ανασκαφές που θα γίνονταν. Συνήθως, σε τέτοια περίπτωση, η κυβέρνηση σου δίνει ένα είδος αποζημίωσης: (λέει) Αν βρεις κάτι αναλαμβάνουμε εμείς να το φέρουμε στην επιφάνεια και να καλύψουμε το κόστος. Οι Έλληνες δεν το καταλάβαιναν αυτό. Είπαν: αν βρείτε κάτι τι μπορούμε να κάνουμε εμείς; Θα είναι δικό σας το λάθος... Ετσι, είπα στον κ. Σαμαρά ότι δεν αναλαμβάνουμε αυτό το ρίσκο».
Δηλαδή οι Ισραηλινοί φοβήθηκαν να αναλάβουν το ρίσκο μιας πιθανής εμπλοκής λόγω αρχαίων ή μολυσμένων ουσιών εξαιτίας του ότι οι αεροδιάδρομοι αποτελούνται από τόνους πίσσας που σίγουρα μόλυναν το έδαφος. Για το συγκεκριμένο ζήτημα η Lamda έχει δεσμευτεί ότι θα προχωρήσει στην πλήρη αποκατάσταση του χώρου προτού ξεκινήσει η κατασκευή των κτιρίων και του πάρκου.