Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγαν τοπικοί φορείς της Κέρκυρας, ζητώντας την ακύρωση της απόφασης του ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου), με την οποία παραχωρήθηκε στην εταιρεία NCH Capital δημόσια έκταση στην Κασσιώπη της Κέρκυρας. Οι αιτιάσεις ξεκινούν απο το τίμημα και την προστασία του περιβάλλοντος και καταλήγουν σε λόγους...εθνικής άμυνας.
Ετσι , τα αιτήματα που σχετίζονται με την εθνική άμυνα και ασφάλεια και προέκυψαν ξαφνικά, έχουν προκαλέσει προβλήματα και προσωρινή εμπλοκή στην επένδυση για την τουριστική αξιοποίηση δημόσιας έκτασης στην Κασσιώπη της Κέρκυρας, ενώ η κυβέρνηση κάνει «αγώνα δρόμου» για να ξεπεραστούν. Το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε μη νόμιμο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που επιχειρεί να αλλάξει τη θέση του Ναυτικού Οχυρού Αγίου Στεφάνου και να μετακινήσει τα ραντάρ και κεραίες του ΝΑΤΟ (του Πολεμικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος) που παρακολουθούσαν τα στενά μεταξύ Κέρκυρας και Αλβανίας και βρίσκονται στην επίμαχη ήδη παραχωρηθείσα περιοχή. Το ανώτατο δικαστήριο έκρινε ότι από τα υπάρχοντα στοιχεία δεν μπορεί να βεβαιωθεί ότι με τη μεταφορά του Ναυτικού Οχυρού σε άλλη θέση επιτυγχάνεται ισοδύναμο αποτέλεσμα για την εξυπηρέτηση της εθνικής άμυνας και ασφάλειας της χώρας. Ταυτόχρονα ξεκαθαρίζει ότι ναι μεν υπηρετεί λόγους εθνικού και δημοσίου συμφέροντος η υλοποίηση προγράμματος αποκρατικοποιήσεως και αξιοποίησης της ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου για να αποπληρωθεί το δημόσιο χρέος, αλλά υπερτερεί οπωσδήποτε η εθνική ασφάλεια της χώρας, κατά τη στάθμιση των έννομων αγαθών, καθώς και η ανάγκη να διασφαλιστεί η ανεξαρτησία της χώρας. Η επίμαχη έκταση 489 στρεμμάτων, αφού πέρασε πρώτα στο ΤΑΙΠΕΔ, ύστερα από διεθνή διαγωνισμό παραχωρήθηκε για αξιοποίηση στην εταιρείας NCH Capital για 99 χρόνια, έναντι 23 εκατ. ευρώ και επιπλέον 2,3 εκατ. ευρώ λόγω πιθανής συμμετοχής του ΤΑΙΠΕΔ στη μελλοντική υπεραξία του ακινήτου μετά 6 χρόνια. Παράλληλα κινήθηκε διαδικασία τροποποίησης και μεταφοράς του Ναυτικού Οχυρού έκτασης 12,5 στρεμμάτων στην απαγορευμένη ζώνη (με περιφερειακή επιπλέον ζώνη επιτήρησης) και το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο (ΑΝΣ) γνωμοδότησε θετικά πριν να πληροφορηθεί τη νέα ακριβή θέση των ραντάρ, κεραιών, κλπ.
Σε άλλη προσφυγή η Κίνηση Πολιτών κατά του Ξεπουλήματος και της Καταστροφής του Ερημίτη, η Περιφερειακή Παράταξη Περιφέρειας Ιόνιων Νήσων "ΑΝΑΣΑ" και η δημοτική παράταξη του Δήμου Κέρκυρας "Εμπρός" επικαλούνται δέκα λόγους για την ακύρωση της επίμαχης απόφασης, υπογραμμίζοντας ταυτόχρονα ότι η εκποίηση της εκπληκτικού κάλλους περιοχής του “Ερημίτη”, που περιλαμβάνει υδροβιότοπους, δάσος και αιγιαλό, είναι πέρα για πέρα απαράδεκτη και προκλητική. Οι προσφεύγοντες επίσης υποστηρίζουν ότι αποκρύπτεται συνειδητά η αλήθεια ότι η συγκεκριμένη επένδυση δεν θα αποφέρει πάνω από 30-40 θέσεις εργασίας και δεν θα βοηθήσει οικονομικά την τοπική κοινωνία, ενώ όσον αφορά τους λόγους ακυρότητας επικαλούνται άρθρα του Συντάγματος που ορίζουν ότι:
* Τα κοινόχρηστα πράγματα ως ανήκοντα στη δημόσια περιουσία του κράτους είναι αναπαλλοτρίωτα, αμεταβίβαστα, ακατάσχετα και εκτός συναλλαγής. Ο δημόσιος σκοπός τους δεν είναι δυνατόν να μεταβληθεί, ανατραπεί ή πάντως καταστεί δευτερεύων και ανενεργός.
* Τα ιδιόχρηστα πράγματα ως ανήκοντα στην δημόσια περιουσία του κράτους είναι αναπαλλοτρίωτα, αμεταβίβαστα, ακατάσχετα και εκτός συναλλαγής, διέπεται δε η αφιέρωσή τους σε δημόσιο σκοπό από την αρχή της αναλογικότητας.
* Το φυσικό περιβάλλον προστατεύεται ως αναφαίρετο δικαίωμα των πολιτών