Ο κλάδος των σουπερ μάρκετ είναι πρωτοπόρος απο πολλές απόψεις. Στην διάρκεια των δεκαετιών του ΄80 και του ΄90 εξαφάνισαν απο την αγορά χιλιάδες μικρές επιχειρήσεις τροφίμων με αποτέλεσμα στα μέσα αυτής της δεκαετίας να ελεγχουν ανω του 85% του λιανικού εμπορίου τροφίμων. Στην συνέχεια ανέπτυξαν τις λογικές των δικτύων αποκτώντας βαρύνουσα θέση στην αγορά ακινήτων τόσο αστικών όσο και της γης σε περιφερειακές αγορές. Σήμερα βρισκόμαστε ίσως στην τελική φάση των αναδιατάξεων. Οι λίγοι που γίνονται λιγότεροι και όλα αυτά σε μία λογική απελευθέρωσης αγορών. Με απλά λόγια λιγότερες απο 10 αλλυσίδες ελέγχουν το "καλάθι" της ελληνιδάς νοικοκυράς ενω απο αυτές ελάχιστες είναι ελληνικές και είναι πολύ πιθανό σύντομα να γίνουν ακόμα λιγότερες. Αυτή η ολιγοπωλιακή δοιαρθρωση της αγοράς είναι το μέλλον πολλών ακόμα κλάδων που δραστηριοποιούνται σε απελευθερωμένο περιβάλλον.
Στην αγορά των σουπερ μαρκετ πλέον αυτές οι ελάχιστες επιχειρήσεις μοιράζονται το ιλιγγιώδες ποσό των 11 δισ. ευρώ και αυτό δικαιολογεί το μεγάλο τελευταίο ξεσκαρτάρισμα . Το πρώτο βήμα ήταν το κλείσιμο της εισόδου σε νέους παίκτες. Αυτό ερμηνεύει την πρόσφατη απόχώρηση της αλυσίδας Aldi της Plus . Τι σημαίνει αυτό .Οτι η αλυσίδα Lidl, καθίσταται πλέον απόλυτος κυρίαρχος στην αγορά των εκπτωτικών σούπερ μάρκετ, μετά την αποχώρηση της ανταγωνίστριάς της Aldi και το κλείσιμο των 38 καταστημάτων της αλλά και τις προηγούμενες όπως της Plus Hellas, θυγατρική του γερμανικού ομίλου Tengelmann, εισήλθε στην ελληνική αγορά τον Ιούνιο του 2006, για να εξαγοραστεί τελικά το 2008 από την ΑΒ Βασιλόπουλος, και της DIA, το δίκτυο της οποίας απορροφήθηκε από τον όμιλο Carrefour-Μαρινόπουλος.
Υπό αυτό το πρίσμα η υπόθεση της Ατλάντικ, αποκτά άλλες διαστάσεις οι οποίες μπορεί να περνούν και τα όρια του οικονομικού ανταγωνισμού καθώς στον Δικηγορικό Σύλλογο έχουν φτάσει καταγγελίες για κυκλώματα και «οργανωμένο σχέδιο» πτώχευσης της επιχείρησης από νομικά γραφεία, οι οποίες και εξετάζονται σοβαρά.Η Ατλάντικ, 8η από πλευράς μεριδίου αγοράς, αποτελεί σημαντική δύναμη στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, με τζίρο 572 εκατ. ευρώ για το 2009, αλλά και ευρεία γεωγραφική διασπορά, μέσω 150 καταστημάτων της επωνυμίας της, συν 21 Cash & Carry και περίπου 545 franchise καταστήματα με το σήμα Αριστα.