Από μηδενική βάση επανεξετάζεται ο νέος ενιαίος φόρος ακινήτων μετά τις αντιδράσεις βουλευτών των δύο κυβερνητικών κομμάτων και τον φόβο ότι έτσι όπως είχε διαμορφωθεί το σχέδιο νόμου δεν υπήρχε περίπτωση να περάσει από τη Βουλή. Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές που προτείνονται προκειμένου να μην υπάρξουν αντιδράσεις από τους κυβερνητικούς βουλευτές είναι να φορολογείται το κάθε ακίνητο ξεχωριστά αλλά με αρκετά χαμηλότερους συντελεστές σε σύγκριση με αυτούς που είχαν δοθεί πρόσφατα στη δημοσιότητα και στη συνέχεια να αθροίζεται η αντικειμενική αξία όλων των ακινήτων και εφόσον αυτή ξεπερνά το ύψος των 300.000 ευρώ να επιβάλλεται φόρος στα πρότυπα του Φόρου Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας ή του ΦΑΠ.
Από το Φόρο Ακίνητης Περιουσίας θα εξαιρούνται όλα τα αγροτεμάχια τα οποία πλέον θα φορολογούνται ξεχωριστά με πολύ χαμηλότερους συντελεστές και αρκετές εξαιρέσεις. Ο νέος ΦΑΠ πέραν του αφορολογήτου των 300.000 ευρώ θα έχει κλίμακα με προοδευτικούς συντελεστές ώστε να επιβαρύνεται περισσότερο η μεγάλη ακίνητη περιουσία και λιγότερο η χαμηλότερη. Ωστόσο μένει να αποδειχθεί στην πράξη και με παραδείγματα αν το ποσό του φόρου που θα προκύπτει για κάθε ακίνητο ξεχωριστά και στη συνέχεια ο ΦΑΠ που θα επιβάλλεται σε όσους έχουν ακίνητα αντικειμενικής αξίας άνω των 300.000 ευρώ είναι δικαιότερος από την προηγούμενη πρόταση του υπουργείου Οικονομικών. Ουσιαστικά το υπουργείο Οικονομικών στοχεύει στη μερική διατήρηση τόσο του υφιστάμενου χαρατσιού όσο και του Φόρου Ακίνητης Περιουσίας. Ο νέος φόρος θα ελαφρύνει σημαντικό αριθμό ιδιοκτητών αλλά την ίδια στιγμή θα βαρύνει τους έχοντες με περισσότερα του ενός ακίνητα ή τις μεγάλες περιουσίες. Με βάση τις ίδιες πληροφορίες η μεσοσταθμική μείωση στη φορολογία των διαμερισμάτων και των κατοικιών σε σύγκριση με το υφιστάμενο χαράτσι θα είναι της τάξεως του 15%-17%. Οσον αφορά τη φορολογία των αγροτών η πρόταση που έπεσε στο τραπέζι των συζητήσεων είναι να μειωθεί η συνολική φορολογία που θα επιβληθεί στα αγροτεμάχια των κατ' επάγγελμα αγροτών από τα 150 εκατ. ευρώ στα 110 εκατ. ευρώ. Η ελάφρυνση αυτή θα προκύψει γιατί πρόκειται να εξαιρεθούν από τον φόρο οι κτηνοτρόφοι και οι πτηνοτρόφοι, ενώ την ίδια στιγμή θα υπάρξουν χαμηλότεροι και πιο αναλογικοί συντελεστές για τις μικρές γεωργικές εκτάσεις.
'Ολα τα γεωργικά κτήρια θα εξαιρεθούν της φορολογίας. Αν όμως υπάρχουν κατοικίες μέσα στα αγροτεμάχια τότε αυτές θα φορολογηθούν κανονικά. Μικρότερες επιβαρύνσεις πρόκειται να προκύψουν σύμφωνα με τις πληροφορίες και για τα οικόπεδα που για πρώτη φορά θα φορολογούνταν ουσιαστικά. Με βάση τα παραπάνω ενδεχομένως ο νέος φόρος να αποδώσει στα δημόσια ταμεία όχι 2,9 δισ. ευρώ που ήταν ο αρχικός σχεδιασμός αλλά περίπου 300 εκατ. ευρώ λιγότερα, δηλαδή περίπου 2,6 δισ. ευρώ ή και παρακάτω. Οσον αφορά τις υπόλοιπες αδικίες (ακίνητα που έχει γίνει διακοπή ρεύματος για να μην επιβαρύνονται με χαράτσι) στο υπουργείο Οικονομικών εξετάζουν τα συγκεκριμένα ακίνητα να μη εξαιρούνται της φορολογίας αλλά να επιβαρύνονται με νέους σημαντικά μειωμένους συντελεστές. Ωστόσο, τα ακίνητα που δεν έχουν ηλεκτροδοτηθεί ποτέ όπως είναι για παράδειγμα τα ημιτελή θα φορολογούνται με πολύ μειωμένους συντελεστές. Μεγάλο αγκάθι στον καθορισμό του Φόρου Ακίνητης Περιουσίας αποτελούν οι υψηλές αντικειμενικές αξίες ακινήτων οι οποίες σε αρκετές περιπτώσεις είναι ακόμη και διπλάσιες από τις πραγματικές. Κατά συνέπεια το αφορολόγητο όριο των 300.000 ευρώ για το σύνολο της ατομικής ακίνητης περιουσίας πλην των αγροτεμαχίων και των εκτός σχεδίου οικοπέδων, με βάση τις ισχύουσες αντικειμενικές αξίες είναι χαμηλό. Για το λόγο αυτό στο υπουργείο Οικονομικών εξετάζουν και «σχέδιο Β» που όπως υποστηρίζουν θα ξεπεράσει αυτό το πρόβλημα.