Το μέσο κόστος υλοποίησης των έργων οδοποιίας στην Ελλάδα είναι υψηλότερο από αυτό της Γερμανίας, αλλά χαμηλότερο από αυτά της Πολωνίας και της Ισπανίας. Ωστόσο, στην Ελλάδα οι χρονικές υπερβάσεις στην υλοποίηση των έργων είναι οι μεγαλύτερες μεταξύ των τεσσάρων χωρών, ενώ σημαντικές είναι και οι υπερβάσεις κόστους. Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα που συνάγονται από μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου (ΕΕΣ) έπειτα από ελέγχους σε 24 έργα στη Γερμανία, την Ελλάδα, την Πολωνία και την Ισπανία, δηλαδή στα τέσσερα κράτη - μέλη της ΕΕ που έχουν λάβει το μεγαλύτερο μέρος των κονδυλίων που διατέθηκαν για έργα οδοποιίας κατά την περίοδο 2000-2013 (62% της συνολικής συγχρηματοδότησης της ΕΕ για έργα οδοποιίας). Σε ό,τι αφορά ειδικότερα την Ελλάδα, ελέγχθηκαν τρία έργα αυτοκινητοδρόμων (Αγιος Κωνσταντίνος - Καμένα Βούρλα και δύο τμήματα της Εγνατίας Οδού: Ασπροβάλτα - Νυμφόπετρα και Κουλουρά - Κλειδί) καθώς και τρία έργα οδών ταχείας κυκλοφορίας (Λεωφόρος Κύμης, Κερατέα - Λαύριο και Θεσσαλονίκη - Δοϊράνη). Τα έξι αυτά έργα έχουν συνολική αξία 747,8 εκατ. ευρώ. Μία από τις βασικές διαπιστώσεις της έκθεσης είναι ότι υπήρξαν μεγάλες διαφορές κόστους, χωρίς αυτό να οφείλεται στο κόστος εργασίας. Τα έργα που ελέγχθηκαν στη Γερμανία παρουσίασαν το χαμηλότερο κόστος ανά 1.000 τ.μ. (μέσο συνολικό κόστος 287.043 ευρώ). Ακολουθεί η Ελλάδα με μέσο συνολικό κόστος κατασκευής 357.051 ευρώ, η Πολωνία με συνολικό κόστος 445.129 ευρώ και η Ισπανία με 496.208 ευρώ. Οι μεγαλύτερες καθυστερήσεις σημειώθηκαν, με βάση τα στοιχεία της έκθεσης, στην Ελλάδα με 16 μήνες σε σχέση με την αρχική συμφωνία και στη συνέχεια ακολουθούν η Ισπανία με 11 μήνες, η Γερμανία με 7 μήνες και η Πολωνία με 3 μήνες.